Have you tried grapefruit seeds extract to fight fungus etc ?

0 votes
asked Apr 7, 2013 by Mamie Jay
I have read that grapefruit seeds extract is excellent to fight funghi and pests. Has anyone tried that method ? And if so, how do you use it ? (diluted ? what quantity ?) I was thinking to use it on tomatoes and potatoes

Ho letto che l'estratto di semi di pompelmo è ottimo per combattere le malattie da funghi e gli insetti dannosi. Qualcuno ha già fatto la prova ? Se si, quali quantitativi / quale diluizione applicare ? Pensavo di utilizzarlo sui pomodori e sulle patate contro l'oidium
share

1 Answer

0 votes
answered Apr 8, 2013 by along3
Ciao, non l'ho mai usato per i vegetali, ma l'estratto puro di semi di pompelmo è piuttosto viscoso, per cui andrebbe "emulsionato" per poter essere vaporizzato... Credo che un effetto simile (antifungino ed insetticida) si potrebbe ottenere anche con l'olio di neem (credo che sia un po' più economico del pompelmo) e forse con il tepezcohuite (che si trova in polvere e può essere estratto con solvente alcoolico o oleoso.

Hi, I've never tried grapefruit seeds extract on vegetables, but when pure it is quite thick so it should be diluited for use as spray... I guess that a similar activity (against funghi and pests) shoul be obtained as well with neem oil (which is less expensive) and tepezcohuite (which comes in powder and could be mixed both with alcohol or oil).
...